Poznajemy środowisko programowania Baltie w kl. IV.

Klasy IV w tym roku szkolnym rozpoczynają przygodę ze środowiskiem programowania Blatie. W tradycyjnych środowiskach programowania tworzenie programów polega na wpisywaniu tekstowych poleceń, zwanych instrukcjami ( skryptami ) danego języka programowania. W Baltiem uczniowie tworzą programy za pomocą gotowych elementów graficznych pobieranych tzw. banku obiektów.

Uczniowie z zaciekawieniem  i radością zaczynają  swoją przygodę z obiektowym językiem programowania Baltie. Mając do dyspozycji scenę rozpoczynają zabawę w trybie budowania, czyli wstawiania gotowych bloczków tworzących rysunek. Kolejnym krokiem jest czarowanie za pomocą figurki czarodzieja Baltiego. Ostatni etap stanowi pisanie prostych programów w trybie programowania. Za pomocą tworzonych prostych instrukcji uczniowie mają okazję zobaczyć  gotowy efekt programu w postaci wykonanego obrazka na scenie.

nauczyciel Mariusz Bobeła

Bookmark the permalink.

Comments are closed.