• Plakat ,,Konkurs maskotka szkolna"
    Plakat ,,Konkurs maskotka szkolna"
  • 1.W związku ze zmianą Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. z 2021 r., poz. 1967) wprowadza się od 2 listopada 2021 r. obowiązek zakrywania ust i nosa przy pomocy maseczki poza czasem zajęć edukacyjnych, czyli:
    a ) podczas przerw śródlekcyjnych,
    b) w czasie przebywania w szatniach,
    c) przemieszczania się między pomieszczeniami, w sytuacji braku możliwości zachowania dystansu 1,5 m.

  • 2.Zgodnie z aktualnymi wytycznymi MEiN, MZ i GIS bezwzględnie obowiązują zasady:
    a) higieny: częste mycie rąk, ochrona podczas kichania i kaszlu oraz unikanie dotykania oczu, nosa i ust,
    b) nie można wymieniać się przyborami szkolnymi między sobą.

Organizacja nauczania na odległość dla uczniów 

  1. Zadbaj o rytm dnia

Gdy chodzimy do szkoły nasz organizm jest przyzwyczajony do określonego rytmu dnia. Wstajemy rano, myjemy się, ubieramy, jemy śniadanie i wychodzimy z domu. Te błahe z pozoru czynności są niezwykle ważne dla naszego funkcjonowania. Gdy nagle ich brakuje odczuwamy zmianę i musimy się do niej przystosować. Kluczem do sukcesu jest stworzenie nowego rytmu czynności – wstawanie o stałej godzinie, szykowanie się, przygotowanie posiłku i odpowiedniego miejsca . Wszystko po to, żeby rano pobudzić się do działania.

  • Stwórz swoje biuro

Nie możemy zapominać, że praca zdalna w domu ma swoje pułapki. Jedną z nich jest brak wyraźnej różnicy między stanowiskiem nauki, a miejscem do relaksu. Żeby nasze czynności poznawcze, takie jak koncentracja na wykonywanym zadaniu, czy kreatywność mogły działać poprawnie, musimy wprowadzić swój organizm w odpowiedni tryb. Sprzyja temu praca przy biurku na wygodnym fotelu.  Nauka w piżamie z łóżka powoduje jedynie rozleniwienie i po pewnym czasie staje się dla nas męcząca.

  • Ogranicz bodźce

Nasz organizm ma ograniczone możliwości, więc gdy “naładujemy” go bodźcami przestajemy być wydajni, odczuwamy spowolnienie i zmęczenie. Warto zadbać o to, żeby odciąć się od rozpraszaczy. Poszukajmy spokojnego miejsca w domu, wyciszmy telefon i telewizor, ograniczmy przeglądanie social mediów. To pomoże nam skupić się na pracy i skuteczniej wykonywać zadania.

  • Planuj i organizuj

Nasza efektywność w pracy spada z każdą godziną. Największy jej poziom jest w godzinach porannych, dlatego powinniśmy rozpocząć pracę od najważniejszych i najtrudniejszych obowiązków. Im szybciej wykonamy najbardziej wymagające zajęcia, tym szybciej odpoczniemy i przejdziemy w tryb domowy. Zostawianie na koniec tych zadań spowoduje, że do wieczora nie odejdziemy od komputera/telefonu, a tym samym odczujemy większe zmęczenie i frustrację.

  • Ustal cykl pracy i nagrodę

Warto przeznaczać określony czas na pracę – godzinę, gdy skupiamy się tylko na wyznaczonych zadaniach, po czym robimy 10 minut przerwy. Taka forma nagrody nic nie kosztuje, a dzięki niej nasz organizm odpoczywa i na chwilę rozluźnia się. Nie należy jednak wydłużać tych przerw, pracę powinniśmy skończyć możliwie szybko i sprawnie tak, aby nie odkładać niczego na popołudnie czy wieczór, ponieważ to nasz czas wolny.

  • Dbaj o relacje

W takiej sytuacji dobrze sprawdzą się komunikatory czy wideokonferencje, które pozwalają utrzymać kontakt i wspólnie zmotywować się do działania.

Comments are closed.