Nasza szkoła zdobyła certyfikat
,, Kodujemy w szkole – elementy programowania w nauczaniu”
w Ogólnopolskim konkursie Kodujemy w szkole.
Konkurs przeprowadzony został przez Studium Prawa Europejskiego w ramach popularyzacji nauki programowania w szkołach. Nasi uczniowie realizowali na zajęciach komputerowych pod opieką nauczycieli informatyki pana Mariusza Bobeły i pana Macieja Juszczaka szereg zadań z zakresu kodowania i programowania , których opis mamy przyjemność zaprezentować poniżej oraz w zakładce naszej szkolnej strony w strefie ucznia pt. ,,Poznajemy świat programowania” .

Niezła jazda, czyli programujemy roboty na przyśpieszonych obrotach.
28 lutego uczniowie nie mieli lekcji informatyki w salach, a spędzili je na korytarzu.
Nie była to kara tylko zajęcia przygotowane przez nauczycieli informatyki.
Uczniowie z klas IV, V i VI mieli okazję sterować robotami, które wcześniej zostały skonstruowane i zaprogramowane przez ich kolegów na zajęciach robotyki. Każdy musiał pokonać tor przeszkód składający się z jazdy slalomem, precyzyjnej jazdy na wprost oraz musiał zaparkować w „garażu” i wrócić na miejsce startu. Uczniowie zrobili robotom niezłą jazdę wykazując się dużą dokładnością i kreatywnością. Zajęcia dały im sporą dawkę dobrej zabawy i nauki.
Klasy IV w tym roku szkolnym rozpoczynają przygodę ze środowiskiem programowania Blatie. W tradycyjnych środowiskach programowania tworzenie programów polega na wpisywaniu tekstowych poleceń, zwanych instrukcjami ( skryptami ) danego języka programowania. W Baltiem uczniowie tworzą programy za pomocą gotowych elementów graficznych pobieranych tzw. banku obiektów.
Uczniowie z zaciekawieniem i radością zaczynają swoją przygodę z obiektowym językiem programowania Baltie. Mając do dyspozycji scenę rozpoczynają zabawę w trybie budowania, czyli wstawiania gotowych bloczków tworzących rysunek. Kolejnym krokiem jest czarowanie za pomocą figurki czarodzieja Baltiego. Ostatni etap stanowi pisanie prostych programów w trybie programowania. Za pomocą tworzonych prostych instrukcji uczniowie mają okazję zobaczyć gotowy efekt programu w postaci wykonanego obrazka na scenie.
Klasy V uczą się kodowania z pomocą CODE.ORG.
Piątoklasiści korzystają na lekcjach w pracowniach komputerowych z przygotowanych zadań i samouczków umieszczonych na stronie https://studio.code.org oraz z wybranych lekcji na stronie https://hourofcode.com/pl/learn. Uczniowie mają możliwość poznania nowych sposobów programowania.
Po doświadczeniach zdobytych w klasie IV z kodowania pojawia się nowe wyzwanie i kolejne możliwości zdobywania nowych umiejętności z zakresu tworzenia wirtualnego świata. Taka forma zajęć bardzo spodobała się uczniom i rozbudziła w nich nowe pasje informatyczne. Trzymajmy kciuki aby to „programowe ziarenko” padło na urodzajny grunt i dało obfity plon w przyszłości.
Programujemy gry i animacje za pomocą Scratcha w kl. VI.
W miesiącu marcu i kwietniu uczniowie klas VI programują za pomocą obiektowego języka programowania na platformie internetowej scratch.mit.edu. Uczniowie poznali środowisko Scratch’a, nauczyli się zmieniać postać duszka i poruszać nim oraz dodawać różne tła. Podczas zajęć projektują gry według instrukcji. Dzielą się swoimi pomysłami i polepszają swoje projekty. Uczniowie po krótkim czasie zdobyli taką wiedzę, że sami zaczynają eksperymentować w programie. Dzięki tym zajęciom szóstoklasiści zainteresowali się kodowaniem i zmotywowali się do dalszego poznawania tajemnic programowania.
-
Zaprogramowani na przygodę z robotem Kodeuszem w kl. III.
Uczniowie kl. III rozpoczynają swoją zabawę ze światem programowania w ramach programu Technologie z klasą. Razem z robotem Kondeuszem rozpoczynają cudowną przygodę po programowych planetach kosmicznego układu nowych technologii. Trwająca kilka lekcji przygoda stanie się okazją do zabawy i nauki nowych ciekawych umiejętności na początku drogi programowania.