“Dyktando biegane w klasie III c”

 

Aby wykorzystać potencjał uczniów swojej klasy III c i urozmaicić nudny i typowy sprawdzian trudnej polskiej ortografii (dyktando), przeprowadziłam dyktando biegane. Aktywizujące, wymagające czytania ze zrozumieniem, prawidłowej wymowy, spostrzegawczości i czujności ortograficznej.

W 3 miejscach na korytarzu szkolnym zawiesiłam tekst dyktanda. Uczniowie zostali losowo dobrani w pary. Jedna osoba była „biegaczem” – musiała podbiec do tekstu, zapamiętać jak największą liczbę poprawnych ortograficznie wyrazów (także znaki interpunkcyjne), podbiec do kolegi „pisarza” i przekazać to, co zapamiętała. “Pisarz” zapisywał to,co uslyszał. Żeby było sprawiedliwie uczniowie naprzemiennie zmieniali role. Po skończonej zabawie, sprawdzaliśmy tekst zapisany z oryginałem i uczniowie liczyli błędy. Dyktando było strzałem w dziesiątkę. Świadczyć o tym mogą pozytywne komentarze dzieci po zajęciach : „Musiałam kilka razy wracać, żeby zapamiętać, ale dałam radę”, “Takie dyktanda są super”. Na pewno będziemy często wracać do takiej formy aktywizujacych zajęć!

Bookmark the permalink.

Comments are closed.