1. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniowie niepełnosprawni,
niedostosowani społecznie oraz zagrożeni niedostosowaniem społecznym, oraz osoby,
o których mowa w art. 165 ust. 1 ustawy Prawo oświatowe, 13 przystępują do egzaminu
ósmoklasisty zgodnie z ogólnym harmonogramem i według obowiązujących wymagań
egzaminacyjnych, w warunkach lub formach dostosowanych do ich potrzeb.
2. Dostosowanie warunków lub form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty przysługuje na podstawie dokumentów określonych w poniżej.
DOKUMENT | GRUPY UCZNIÓW, KTÓRYM PRZYSŁUGUJE DOSTOSOWANIE |
orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego |
|
zaświadczenie o stanie zdrowia wydane przez lekarza |
|
opinia rady pedagogicznej |
|
opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej |
|
orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania |
|
Sposób dostosowania warunków lub form przeprowadzania egzaminu do potrzeb i możliwości danego ucznia wskazuje rada pedagogiczna, wybierając spośród dostosowań wskazanych w komunikacie dyrektora CKE.
Komunikat ten jest publikowany do 10 września roku szkolnego, w którym jest przeprowadzany egzamin.
Komunikat ten jest publikowany do 10 września roku szkolnego, w którym jest przeprowadzany egzamin.
źródło: https://cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/