• KOMUNIKAT

    Szanowni Państwo w związku z zbliżającym się terminem wyjazdu Państwa dzieci na turnus „zielonej szkoły” zapraszam do składania kart kwalifikacyjnych. Pobrane z sekretariatu lub witryny internetowej szkoły karty należny składać  do 30 kwietnia  w sekretariacie szkoły (w czasie trwania strajku) lub u wychowawcy klasy (po zakończeniu protestu).

    KARTA KWALIFIKACYJNA UCZESTNIKA ZIELONEJ SZKOŁY

  • KOMUNIKAT

    W związku z przystąpieniem nauczycieli do ogólnopolskiego strajku informujemy, że nie odbywają się zajęcia dydaktyczno – wychowawcze do odwołania.

    Na bieżąco będziemy Państwa informować o sytuacji.

     
     
    KOMUNIKAT

    1.Przypominamy, że zgodnie z przyjętym kalendarzem roku szkolonego 2018/2019 w Szkole Podstawowej nr 1 im. Jana Wyżykowskiego w Polkowicach dni 15-17.04.2019 r. są dniami wolnymi od zajęć dydaktyczno-wychowawczych w związku z egzaminami ósmoklasisty.

    Stołówka szkolna w tych dniach nie wydaje obiadów. Zapewniamy dla dzieci opiekę świetlicową w razie potrzeby.

    2.Wiosenna przerwa świąteczna odbywa się w dniach 18-23.04.2019 r., są to dni wolne od zajęć dydaktyczno -wychowawczych.

    W dniach 18,19 i 23 kwietnia zapewniamy dzieciom opiekę świetlicową w razie potrzeby. Stołówka szkolna w tych dniach będzie nieczynna.

     

  • ODWOŁANE ZEBRANIA

    KOMUNIKAT DLA RODZICÓW KL. III A I III B

    Planowane zebranie w dniu 10.04.2019 r., w związku ze strajkiem nauczycieli zostaje odwołane.

  • EGZAMINY KLAS VIII

    Dyrektor Szkoły informuje, że egzamin uczniów klas VIII odbędzie się zgodnie z harmonogramem tj.:

    15.04.2019 r. – język polski

    16.04.2019 r. – matematyka

    17.04.2019 r. – języki obce

    Uczniowie spotykają się w szkole o godz. 8.15

    (SP 1  –  ul. Kmicica 23)

  • Komunikat dla rodziców

    Komitet Strajkowy Szkoły Podstawowej nr 1 im. Jana Wyżykowskiego w Polkowicach ogłosił strajk nauczycieli od 8 kwietnia 2019 r.

    W związku z tym zajęcia dydaktyczne nie będą odbywały się do odwołania.

    Na bieżąco będziemy Państwa informować o ewentualnych zmianach.

    Na czas strajku zapewniamy opiekę dzieciom, których rodzice zgłosili taką potrzebę zgodnie z wcześniejszym komunikatem. Stołówka szkolna jest czynna.

  • DZIEŃ OTWARTYCH DRZWI
    Żywa lekcja historii w klasie 4 e.
    Lekcje odwrócone W klasie II c.
    „VII Powiatowy Konkurs Recytatorski Prozy i Poezji Obcojęzycznej”.
     Finał Gminny w piłce ręcznej dziewcząt
    Turniej ortograficzny klas trzecich.
    Uczniowie klasy II c na wystawie obrazów Edwarda Szpocińskiego.
    Jak witamy się w klasie II c ?
    Warsztaty wielkanocne w klasie IV d.
    Lekcja odwrócona w klasie IV d.
    Klasa VII c z wizytą w Przedszkolu Miejskim nr 3.
    Warsztaty ceramiki w klasie VII c.
    Zajęcia kulinarne – „Tortilla dla łasuchów”
    Zespół instrumentalny „Dziecięca Symfonia” w utworze „Mamma Mia” zespołu Abba.
    Sprawozdanie z uroczystości rocznicy odkrycia złóż miedzi na Dolnym Śląsku w Sieroszowicach.
      Trzecioklasiści na warsztatach wiosennych w Ostaszowie.
    II miejsce naszych uczniów w regionalnym konkursie  „Piękna nasza Polska cała”.
    Zwiedzanie wystawy obrazów Edwarda Szpocińskiego – klasa II b.
    Uczniowie kl.II b zdobywają odznakę sprawnościową: pływaka w ramach realizacji programu „Sprawny Dolnoślązaczek”.
    Warsztaty taneczne dla kl I-III.
    Finał Wojewódzki w tenisie stołowym Chłopców – Igrzyska Młodzieży Szkolnej
    Klasa II a i II b warsztaty zdobienia jajek woskiem w Przemkowie 20.03.2019 r.
    previous arrow
    next arrow
    Slider
  • OKIEM SZKOLNEJ KAMERY I APARATU

  • Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    previous arrow
    next arrow
    previous arrownext arrow
    Slider
  • Z ŻYCIA NASZEJ SZKOŁY

OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE

Od  września 2018r. rozpoczęliśmy starania o certyfikat jakości nauczania. Temu celowi służy m.in. stosowanie metod Oceniania Kształtującego  OK.

Ocenianie kształtujące w szkole to kompleksowy program, którego celem jest podniesienie efektywności nauczania i uczenia się.

Ocenianie kształtujące zostało wprowadzone w szkołach w Wielkiej Brytanii, a badania nad skutecznością tej metody są nadal prowadzone w różnych regionach świata. Kraje stosujące OK to: Wielka Brytania, USA, Dania, Australia, Nowa Zelandia, Kanada, Szkocja, Finlandia, Polska, Włochy.

Zastosowanie metod OK pozwala nauczycielowi modyfikować dalsze nauczanie i przekazywać uczniom informację zwrotną pomagającą im się uczyć.

sus

Wejście do programu to pierwszy krok na drodze do uzyskania przez szkołę  certyfikatu jakości nauczania z wykorzystaniem OK.

Szkolenia nauczycieli rozpoczęły się w sierpniu bieżącego roku i potrwają ok.15 miesięcy

ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO

Nauczyciel, który stosuje ocenianie kształtujące:

Określa cele lekcji i formułuje je w języku zrozumiałym dla ucznia

Nauczyciel przed przystąpieniem do planowania lekcji zastanawia się, jakie cele chce zrealizować z uczniami podczas lekcji. Określa też, co chce, aby uczniowie osiągnęli. Często cel, który stawia sobie nauczyciel, może być dla ucznia niejasny. Dlatego nauczyciel musi go tak sformułować, aby stał się on zrozumiały dla każdego ucznia. Pod koniec lekcji wraz z uczniami nauczyciel sprawdza, czy cel został osiągnięty.

Ustala wraz z uczniami kryteria oceniania, czyli to, co będzie brał pod uwagę przy ocenie pracy ucznia

Uczeń musi wiedzieć, co dokładnie będzie podlegało ocenie. Nauczyciel sam lub wraz z uczniami ustala kryteria oceniania  – co będzie brane pod uwagę przy ocenianiu (NaCoBeZu).

Czyli, co będzie dowodem na to, że cele zostały osiągnięte.
Kryteria pomagają uczniom przygotować się do sprawdzianu oraz wykonać pracę tak, aby postawiony przez nauczyciela cel został zrealizowany. Nauczyciel konsekwentnie ocenia tylko to, co wcześniej zapowiedział.

Stosuje efektywną informację zwrotną

Nauczyciel zamiast stawiać ocenę sumującą przekazuje uczniowi komentarz do jego pracy. Dobra informacja zwrotna jest sztuką, ale zawsze powinna zawierać cztery elementy:

  • wyszczególnienie i docenienie dobrych elementów pracy ucznia,
  • odnotowanie tego, co wymaga poprawienia lub dodatkowej pracy ze strony ucznia,
  • wskazówki, w jaki sposób uczeń powinien poprawić tę konkretną pracę,
  • wskazówki, w jakim kierunku uczeń powinien pracować dalej.

 Informacja zwrotna musi być ściśle związana z kryteriami oceniania określonymi przed wykonaniem zadania (czyli z NaCoBeZu).

Rozróżnia funkcje oceny sumującej i kształtującej

Ocena sumująca ma znaczenie przy podsumowaniu wiedzy nabytej przez ucznia i zwykle ogranicza się do stopnia. Ocena kształtująca służy uczniowi do tego, aby uświadomił sobie, co zrobił dobrze, co źle i jak może poprawić swoją pracę. Towarzyszy ona i pomaga uczniowi w trakcie procesu uczenia się. W ocenianiu kształtującym rozdzielamy ocenę sumującą od kształtującej, uczeń otrzymuje mniej ocen (stopni), a częściej informację zwrotną od nauczyciela czy kolegi.

Buduje atmosferę uczenia się, pracując z uczniami i rodzicami

Warto poświęcić czas na dyskusję o tym, jak uczniowie się uczą i co pomaga im się uczyć. Atmosfera sprzyjająca uczeniu się przejawia się większym poczuciem własnej wartości uczniów, zaangażowaniem w proces uczenia się, samodzielnością, umiejętnością współpracy oraz świadomym i odpowiedzialnym uczeniem się. Rodzice są partnerami i pomocnikami nauczyciela w nauczaniu swoich dzieci.

Potrafi formułować pytania kluczowe

Pytania kluczowe to pytania, które skłaniają uczniów do myślenia. Takie pytania ukazują uczniom szerszy kontekst omawianego zagadnienia, zachęcają do poszukiwania odpowiedzi i silniej angażują w naukę.

Potrafi zadawać pytania angażujące ucznia w lekcję

Zadawanie pytań w ocenianiu kształtującym polega na włączaniu wszystkich uczniów w myślenie nad rozwiązywaniem problemu postawionego przez nauczyciela. Ma temu służyć m.in.:

  • wydłużenie czasu oczekiwania na odpowiedź ucznia,
  • kierowanie przez nauczyciela pytania do wszystkich uczniów, a nie tylko do zgłaszających się,
  • poszukiwanie w parach odpowiedzi na pytania nauczyciela,
  • niekaranie za błędne odpowiedzi,.
  • Zadawanie uczniom pytań „otwartych”.

Wprowadza samoocenę i ocenę koleżeńską Uczniowie – na podstawie podanych kryteriów oceniania – wzajemnie recenzują swoje prace, dają sobie wzajemnie wskazówki, jak je poprawić. Ma to dwojaki sens: z jednej strony dobrze rozumieją kolegę, którego pracę sprawdzają, gdyż przed chwilą wykonywali to samo zadanie, a z drugiej – uczą się od swojego kolegi: ustalania kryteriów oceniania (co oceniam?) i umiejętności dawania informacji zwrotnej (jak to komunikuję?)

Jeśli uczeń sam potrafi ocenić, ile się nauczył i co jeszcze musi zrobić, aby osiągnąć wyznaczony cel, to pomaga mu to w procesie uczenia się i czyni z niego aktywnego i odpowiedzialnego uczestnika tego procesu

Comments are closed