• Zespół instrumentalny „Dziecięca Symfonia” w utworze „Mamma Mia” zespołu Abba.
    Wizyta klasy II c na Komendzie Powiatowej Policji w Polkowicach.
    Turniej logopedyczny „Nasze wspólne  logozabawy”.
    Uczniowie klasy VIII d naszej szkoły gościli w legnickim oddziale Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. 
    Dzień Strażaka.
    Pozdrowienia od Trzecioklasistów.
    „Dzień Matematyki”.
    Sukces naszych uczniów w XIII edycji powiatowego  konkursu „Z nami bezpieczniej””
    previous arrow
    next arrow
    Slider
  • OKIEM SZKOLNEJ KAMERY I APARATU

  • Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    previous arrow
    next arrow
    previous arrownext arrow
    Slider
  • Z ŻYCIA NASZEJ SZKOŁY

Poznajemy świat programowania.

Nasza szkoła zdobyła certyfikat
,, Kodujemy w szkole – elementy programowania w nauczaniu”
w Ogólnopolskim konkursie Kodujemy w szkole.

 

 

Konkurs przeprowadzony został przez Studium Prawa Europejskiego w ramach popularyzacji nauki programowania w szkołach. Nasi uczniowie realizowali  na zajęciach komputerowych  pod opieką nauczycieli informatyki pana Mariusza Bobeły i pana Macieja Juszczaka  szereg zadań z zakresu kodowania i programowania , których opis mamy przyjemność zaprezentować poniżej  oraz w zakładce naszej szkolnej strony w strefie ucznia pt. ,,Poznajemy świat programowania” .

codecertyfikat

Niezła jazda, czyli programujemy roboty na przyśpieszonych obrotach.

28 lutego uczniowie nie mieli lekcji informatyki w salach, a spędzili je na korytarzu.

Nie była to kara tylko zajęcia przygotowane przez nauczycieli informatyki.

Uczniowie z klas IV, V i VI mieli okazję sterować robotami, które wcześniej zostały skonstruowane i zaprogramowane przez ich kolegów na zajęciach robotyki. Każdy musiał pokonać tor przeszkód składający się z jazdy slalomem, precyzyjnej jazdy na wprost oraz musiał zaparkować w „garażu” i wrócić na miejsce startu. Uczniowie zrobili robotom niezłą jazdę wykazując się dużą dokładnością i kreatywnością. Zajęcia dały im sporą dawkę dobrej zabawy i nauki.

Poznajemy środowisko programowania Baltie w kl. IV.

Klasy IV w tym roku szkolnym rozpoczynają przygodę ze środowiskiem programowania Blatie. W tradycyjnych środowiskach programowania tworzenie programów polega na wpisywaniu tekstowych poleceń, zwanych instrukcjami ( skryptami ) danego języka programowania. W Baltiem uczniowie tworzą programy za pomocą gotowych elementów graficznych pobieranych tzw. banku obiektów.

Uczniowie z zaciekawieniem  i radością zaczynają  swoją przygodę z obiektowym językiem programowania Baltie. Mając do dyspozycji scenę rozpoczynają zabawę w trybie budowania, czyli wstawiania gotowych bloczków tworzących rysunek. Kolejnym krokiem jest czarowanie za pomocą figurki czarodzieja Baltiego. Ostatni etap stanowi pisanie prostych programów w trybie programowania. Za pomocą tworzonych prostych instrukcji uczniowie mają okazję zobaczyć  gotowy efekt programu w postaci wykonanego obrazka na scenie.

 

 

 

Klasy V uczą się kodowania z pomocą CODE.ORG.

Piątoklasiści korzystają na lekcjach w pracowniach komputerowych z przygotowanych zadań  i samouczków umieszczonych na stronie https://studio.code.org oraz z wybranych lekcji na stronie https://hourofcode.com/pl/learn. Uczniowie mają możliwość poznania nowych sposobów programowania.

Po doświadczeniach zdobytych w klasie IV z kodowania pojawia się nowe wyzwanie i kolejne możliwości zdobywania nowych umiejętności z zakresu tworzenia wirtualnego świata. Taka forma zajęć bardzo spodobała się uczniom i rozbudziła w nich nowe pasje informatyczne. Trzymajmy kciuki aby to  „programowe ziarenko”  padło na urodzajny grunt i dało obfity plon w przyszłości.


 

Programujemy gry i animacje za pomocą Scratcha w kl. VI.

W miesiącu marcu i kwietniu uczniowie klas VI programują za pomocą obiektowego języka programowania na platformie internetowej scratch.mit.edu. Uczniowie  poznali środowisko Scratch’a, nauczyli się zmieniać postać duszka i poruszać nim oraz dodawać różne tła. Podczas zajęć projektują  gry według instrukcji. Dzielą się swoimi pomysłami i polepszają swoje projekty. Uczniowie po krótkim czasie zdobyli taką wiedzę, że sami zaczynają  eksperymentować w programie. Dzięki tym zajęciom szóstoklasiści  zainteresowali się kodowaniem i zmotywowali się do dalszego poznawania tajemnic programowania.


Comments are closed