• Slider
  • W SZKOLNYM OBIEKTYWIE

  • Warsztaty o zdrowym żywieniu w klasach siódmych.
    Śniadanie Daje Moc.
    Zawody strzeleckie „Puchar Jesieni”.
    Zdrowe żywienie w klasie IV d.
    Zajęcia kulinarne – „Czekoladowe babeczki”
    Wycieczka kl. I c i II c do Fabryki ozdób choinkowych „Vitbis”.
    Warsztaty „Zawody przyszłości” w klasach VII a, VII b i VII d
    „Learning through teaching”
    Zajęcia kulinarne – Światowe Dni Cukrzycy
    Warsztaty kulinarne w klasie IV e –„ Przygotowywanie zdrowych kanapeczek”
    Warsztaty krawieckie w klasie IV d.
    Zajęcia mikołajkowe kl. II c w Miejsko-Gminnej Bibliotece Publicznej w Polkowicach.
    Zajęcia kulinarne „Pijemy świeżo wyciskane soki z pomarańczy”.
    W dniach 30 listopada, 4 grudnia oraz 7 grudnia 2018 r. nasza szkoła wraz z Radą Rodziców organizowała Warsztaty Rękodzieła na których wykonywano bombki zdobione techniką decoupage.
    Uczniowie I c wykonują szopki Krakowskie
    Uczniowie I c goszczą górnika
    Klocki lego w I c
    Dzień Pluszowego Misia w I c
    Zajęcia kulinarne „Świąteczne pierniczki”
    Wycieczka klasy II b do Ostaszowa na warsztaty świąteczne
    Dnia 13 grudnia 2018 roku w godz. 11.45 do 12.30 p. Monika Małachowska przeprowadziła lekcję otwartą z plastyki. Zajęcia zrealizowano w klasie IV e.
    Ogólnopolski Mikołajkowy Turniej Strzelecki Młodzików w Zielonej Górze.
    previous arrow
    next arrow
    Slider
  • OKIEM SZKOLNEJ KAMERY

  • Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    previous arrow
    next arrow
    ArrowArrow
    Slider
  • Z ŻYCIA NASZEJ SZKOŁY

Poznajemy świat programowania.

Nasza szkoła zdobyła certyfikat
,, Kodujemy w szkole – elementy programowania w nauczaniu”
w Ogólnopolskim konkursie Kodujemy w szkole.

 

 

Konkurs przeprowadzony został przez Studium Prawa Europejskiego w ramach popularyzacji nauki programowania w szkołach. Nasi uczniowie realizowali  na zajęciach komputerowych  pod opieką nauczycieli informatyki pana Mariusza Bobeły i pana Macieja Juszczaka  szereg zadań z zakresu kodowania i programowania , których opis mamy przyjemność zaprezentować poniżej  oraz w zakładce naszej szkolnej strony w strefie ucznia pt. ,,Poznajemy świat programowania” .

codecertyfikat

Niezła jazda, czyli programujemy roboty na przyśpieszonych obrotach.

28 lutego uczniowie nie mieli lekcji informatyki w salach, a spędzili je na korytarzu.

Nie była to kara tylko zajęcia przygotowane przez nauczycieli informatyki.

Uczniowie z klas IV, V i VI mieli okazję sterować robotami, które wcześniej zostały skonstruowane i zaprogramowane przez ich kolegów na zajęciach robotyki. Każdy musiał pokonać tor przeszkód składający się z jazdy slalomem, precyzyjnej jazdy na wprost oraz musiał zaparkować w „garażu” i wrócić na miejsce startu. Uczniowie zrobili robotom niezłą jazdę wykazując się dużą dokładnością i kreatywnością. Zajęcia dały im sporą dawkę dobrej zabawy i nauki.

Poznajemy środowisko programowania Baltie w kl. IV.

Klasy IV w tym roku szkolnym rozpoczynają przygodę ze środowiskiem programowania Blatie. W tradycyjnych środowiskach programowania tworzenie programów polega na wpisywaniu tekstowych poleceń, zwanych instrukcjami ( skryptami ) danego języka programowania. W Baltiem uczniowie tworzą programy za pomocą gotowych elementów graficznych pobieranych tzw. banku obiektów.

Uczniowie z zaciekawieniem  i radością zaczynają  swoją przygodę z obiektowym językiem programowania Baltie. Mając do dyspozycji scenę rozpoczynają zabawę w trybie budowania, czyli wstawiania gotowych bloczków tworzących rysunek. Kolejnym krokiem jest czarowanie za pomocą figurki czarodzieja Baltiego. Ostatni etap stanowi pisanie prostych programów w trybie programowania. Za pomocą tworzonych prostych instrukcji uczniowie mają okazję zobaczyć  gotowy efekt programu w postaci wykonanego obrazka na scenie.

 

 

 

Klasy V uczą się kodowania z pomocą CODE.ORG.

Piątoklasiści korzystają na lekcjach w pracowniach komputerowych z przygotowanych zadań  i samouczków umieszczonych na stronie https://studio.code.org oraz z wybranych lekcji na stronie https://hourofcode.com/pl/learn. Uczniowie mają możliwość poznania nowych sposobów programowania.

Po doświadczeniach zdobytych w klasie IV z kodowania pojawia się nowe wyzwanie i kolejne możliwości zdobywania nowych umiejętności z zakresu tworzenia wirtualnego świata. Taka forma zajęć bardzo spodobała się uczniom i rozbudziła w nich nowe pasje informatyczne. Trzymajmy kciuki aby to  „programowe ziarenko”  padło na urodzajny grunt i dało obfity plon w przyszłości.


 

Programujemy gry i animacje za pomocą Scratcha w kl. VI.

W miesiącu marcu i kwietniu uczniowie klas VI programują za pomocą obiektowego języka programowania na platformie internetowej scratch.mit.edu. Uczniowie  poznali środowisko Scratch’a, nauczyli się zmieniać postać duszka i poruszać nim oraz dodawać różne tła. Podczas zajęć projektują  gry według instrukcji. Dzielą się swoimi pomysłami i polepszają swoje projekty. Uczniowie po krótkim czasie zdobyli taką wiedzę, że sami zaczynają  eksperymentować w programie. Dzięki tym zajęciom szóstoklasiści  zainteresowali się kodowaniem i zmotywowali się do dalszego poznawania tajemnic programowania.


Comments are closed