• KOMUNIKAT

    Szanowni Państwo w związku z zbliżającym się terminem wyjazdu Państwa dzieci na turnus „zielonej szkoły” zapraszam do składania kart kwalifikacyjnych. Pobrane z sekretariatu lub witryny internetowej szkoły karty należny składać  do 30 kwietnia  w sekretariacie szkoły (w czasie trwania strajku) lub u wychowawcy klasy (po zakończeniu protestu).

    KARTA KWALIFIKACYJNA UCZESTNIKA ZIELONEJ SZKOŁY

  • KOMUNIKAT

    W związku z przystąpieniem nauczycieli do ogólnopolskiego strajku informujemy, że nie odbywają się zajęcia dydaktyczno – wychowawcze do odwołania.

    Na bieżąco będziemy Państwa informować o sytuacji.

     
     
    KOMUNIKAT

    1.Przypominamy, że zgodnie z przyjętym kalendarzem roku szkolonego 2018/2019 w Szkole Podstawowej nr 1 im. Jana Wyżykowskiego w Polkowicach dni 15-17.04.2019 r. są dniami wolnymi od zajęć dydaktyczno-wychowawczych w związku z egzaminami ósmoklasisty.

    Stołówka szkolna w tych dniach nie wydaje obiadów. Zapewniamy dla dzieci opiekę świetlicową w razie potrzeby.

    2.Wiosenna przerwa świąteczna odbywa się w dniach 18-23.04.2019 r., są to dni wolne od zajęć dydaktyczno -wychowawczych.

    W dniach 18,19 i 23 kwietnia zapewniamy dzieciom opiekę świetlicową w razie potrzeby. Stołówka szkolna w tych dniach będzie nieczynna.

     

  • ODWOŁANE ZEBRANIA

    KOMUNIKAT DLA RODZICÓW KL. III A I III B

    Planowane zebranie w dniu 10.04.2019 r., w związku ze strajkiem nauczycieli zostaje odwołane.

  • EGZAMINY KLAS VIII

    Dyrektor Szkoły informuje, że egzamin uczniów klas VIII odbędzie się zgodnie z harmonogramem tj.:

    15.04.2019 r. – język polski

    16.04.2019 r. – matematyka

    17.04.2019 r. – języki obce

    Uczniowie spotykają się w szkole o godz. 8.15

    (SP 1  –  ul. Kmicica 23)

  • Komunikat dla rodziców

    Komitet Strajkowy Szkoły Podstawowej nr 1 im. Jana Wyżykowskiego w Polkowicach ogłosił strajk nauczycieli od 8 kwietnia 2019 r.

    W związku z tym zajęcia dydaktyczne nie będą odbywały się do odwołania.

    Na bieżąco będziemy Państwa informować o ewentualnych zmianach.

    Na czas strajku zapewniamy opiekę dzieciom, których rodzice zgłosili taką potrzebę zgodnie z wcześniejszym komunikatem. Stołówka szkolna jest czynna.

  • DZIEŃ OTWARTYCH DRZWI
    Żywa lekcja historii w klasie 4 e.
    Lekcje odwrócone W klasie II c.
    „VII Powiatowy Konkurs Recytatorski Prozy i Poezji Obcojęzycznej”.
     Finał Gminny w piłce ręcznej dziewcząt
    Turniej ortograficzny klas trzecich.
    Uczniowie klasy II c na wystawie obrazów Edwarda Szpocińskiego.
    Jak witamy się w klasie II c ?
    Warsztaty wielkanocne w klasie IV d.
    Lekcja odwrócona w klasie IV d.
    Klasa VII c z wizytą w Przedszkolu Miejskim nr 3.
    Warsztaty ceramiki w klasie VII c.
    Zajęcia kulinarne – „Tortilla dla łasuchów”
    Zespół instrumentalny „Dziecięca Symfonia” w utworze „Mamma Mia” zespołu Abba.
    Sprawozdanie z uroczystości rocznicy odkrycia złóż miedzi na Dolnym Śląsku w Sieroszowicach.
      Trzecioklasiści na warsztatach wiosennych w Ostaszowie.
    II miejsce naszych uczniów w regionalnym konkursie  „Piękna nasza Polska cała”.
    Zwiedzanie wystawy obrazów Edwarda Szpocińskiego – klasa II b.
    Uczniowie kl.II b zdobywają odznakę sprawnościową: pływaka w ramach realizacji programu „Sprawny Dolnoślązaczek”.
    Warsztaty taneczne dla kl I-III.
    Finał Wojewódzki w tenisie stołowym Chłopców – Igrzyska Młodzieży Szkolnej
    Klasa II a i II b warsztaty zdobienia jajek woskiem w Przemkowie 20.03.2019 r.
    previous arrow
    next arrow
    Slider
  • OKIEM SZKOLNEJ KAMERY I APARATU

  • Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    previous arrow
    next arrow
    previous arrownext arrow
    Slider
  • Z ŻYCIA NASZEJ SZKOŁY

Poznajemy świat programowania.

Nasza szkoła zdobyła certyfikat
,, Kodujemy w szkole – elementy programowania w nauczaniu”
w Ogólnopolskim konkursie Kodujemy w szkole.

 

 

Konkurs przeprowadzony został przez Studium Prawa Europejskiego w ramach popularyzacji nauki programowania w szkołach. Nasi uczniowie realizowali  na zajęciach komputerowych  pod opieką nauczycieli informatyki pana Mariusza Bobeły i pana Macieja Juszczaka  szereg zadań z zakresu kodowania i programowania , których opis mamy przyjemność zaprezentować poniżej  oraz w zakładce naszej szkolnej strony w strefie ucznia pt. ,,Poznajemy świat programowania” .

codecertyfikat

Niezła jazda, czyli programujemy roboty na przyśpieszonych obrotach.

28 lutego uczniowie nie mieli lekcji informatyki w salach, a spędzili je na korytarzu.

Nie była to kara tylko zajęcia przygotowane przez nauczycieli informatyki.

Uczniowie z klas IV, V i VI mieli okazję sterować robotami, które wcześniej zostały skonstruowane i zaprogramowane przez ich kolegów na zajęciach robotyki. Każdy musiał pokonać tor przeszkód składający się z jazdy slalomem, precyzyjnej jazdy na wprost oraz musiał zaparkować w „garażu” i wrócić na miejsce startu. Uczniowie zrobili robotom niezłą jazdę wykazując się dużą dokładnością i kreatywnością. Zajęcia dały im sporą dawkę dobrej zabawy i nauki.

Poznajemy środowisko programowania Baltie w kl. IV.

Klasy IV w tym roku szkolnym rozpoczynają przygodę ze środowiskiem programowania Blatie. W tradycyjnych środowiskach programowania tworzenie programów polega na wpisywaniu tekstowych poleceń, zwanych instrukcjami ( skryptami ) danego języka programowania. W Baltiem uczniowie tworzą programy za pomocą gotowych elementów graficznych pobieranych tzw. banku obiektów.

Uczniowie z zaciekawieniem  i radością zaczynają  swoją przygodę z obiektowym językiem programowania Baltie. Mając do dyspozycji scenę rozpoczynają zabawę w trybie budowania, czyli wstawiania gotowych bloczków tworzących rysunek. Kolejnym krokiem jest czarowanie za pomocą figurki czarodzieja Baltiego. Ostatni etap stanowi pisanie prostych programów w trybie programowania. Za pomocą tworzonych prostych instrukcji uczniowie mają okazję zobaczyć  gotowy efekt programu w postaci wykonanego obrazka na scenie.

 

 

 

Klasy V uczą się kodowania z pomocą CODE.ORG.

Piątoklasiści korzystają na lekcjach w pracowniach komputerowych z przygotowanych zadań  i samouczków umieszczonych na stronie https://studio.code.org oraz z wybranych lekcji na stronie https://hourofcode.com/pl/learn. Uczniowie mają możliwość poznania nowych sposobów programowania.

Po doświadczeniach zdobytych w klasie IV z kodowania pojawia się nowe wyzwanie i kolejne możliwości zdobywania nowych umiejętności z zakresu tworzenia wirtualnego świata. Taka forma zajęć bardzo spodobała się uczniom i rozbudziła w nich nowe pasje informatyczne. Trzymajmy kciuki aby to  „programowe ziarenko”  padło na urodzajny grunt i dało obfity plon w przyszłości.


 

Programujemy gry i animacje za pomocą Scratcha w kl. VI.

W miesiącu marcu i kwietniu uczniowie klas VI programują za pomocą obiektowego języka programowania na platformie internetowej scratch.mit.edu. Uczniowie  poznali środowisko Scratch’a, nauczyli się zmieniać postać duszka i poruszać nim oraz dodawać różne tła. Podczas zajęć projektują  gry według instrukcji. Dzielą się swoimi pomysłami i polepszają swoje projekty. Uczniowie po krótkim czasie zdobyli taką wiedzę, że sami zaczynają  eksperymentować w programie. Dzięki tym zajęciom szóstoklasiści  zainteresowali się kodowaniem i zmotywowali się do dalszego poznawania tajemnic programowania.


Comments are closed