Dyktando biegane w klasie III c.

 
 
Aby wykorzystać potencjał uczniów swojej klasy III c i urozmaicić nudny i typowy sprawdzian trudnej polskiej ortografii (dyktando), przeprowadziłam dyktando biegane. Aktywizujące, wymagające czytania ze zrozumieniem, prawidłowej wymowy, spostrzegawczości i czujności ortograficznej.
 
 

W 3 miejscach na korytarzu szkolnym zawiesiłam tekst dyktanda. Uczniowie zostali losowo dobrani w pary. Jedna osoba była „biegaczem” – musiała podbiec do tekstu, zapamiętać jak największą liczbę poprawnych ortograficznie wyrazów (także znaki interpunkcyjne), podbiec do kolegi „pisarza” i przekazać to, co zapamiętała. „Pisarz” zapisywał to, co uslyszał. Żeby było sprawiedliwie uczniowie naprzemiennie zmieniali role. Po skończonej zabawie, sprawdzaliśmy tekst zapisany z oryginałem i uczniowie liczyli błędy. Dyktando było strzałem w dziesiątkę. Świadczyć o tym mogą pozytywne komentarze dzieci po zajęciach: „Musiałam kilka razy wracać, żeby zapamiętać ale dałam radę”, „Takie dyktanda są super”. Na pewno będziemy często wracać do takiej formy aktywizujacych zajęć!
 
Katarzyna Walasek
Bookmark the permalink.

Comments are closed.