• Zespół instrumentalny „Dziecięca Symfonia” w utworze „Mamma Mia” zespołu Abba.
    Wizyta klasy II c na Komendzie Powiatowej Policji w Polkowicach.
    Turniej logopedyczny „Nasze wspólne  logozabawy”.
    Uczniowie klasy VIII d naszej szkoły gościli w legnickim oddziale Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. 
    Dzień Strażaka.
    Pozdrowienia od Trzecioklasistów.
    „Dzień Matematyki”.
    Sukces naszych uczniów w XIII edycji powiatowego  konkursu „Z nami bezpieczniej””
    previous arrow
    next arrow
    Slider
  • OKIEM SZKOLNEJ KAMERY I APARATU

  • Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    Play
    previous arrow
    next arrow
    previous arrownext arrow
    Slider
  • Z ŻYCIA NASZEJ SZKOŁY

Kawiarenka Językowa „English Cafe”



6 listopada 2018r
już po raz drugi odbyły się w szkole warsztaty języka
angielskiego w oparciu o projekt edukacyjny pt. „Kawiarenka
Językowa „English Cafe”. Projekt został przygotowany i
realizowany wraz z uczniami klas 5-7 w terminie od września do
listopada 2018r. Adresatami projektu byli uczniowie klas I-VII .

Celem
projektu było przede wszystkim rozwijanie kompetencji językowych w
zakresie sprawności mówienia, rozbudzanie zainteresowania językiem
angielskim a także kształtowanie umiejętności porozumiewania się
i reagowania w sytuacjach życia codziennego. Realizację projektu
rozpoczęto od doskonalenia podczas zajęć lekcyjnych umiejętności
posługiwania się językiem w zakresie tematycznym związanym z
zamawianiem jedzenia w restauracji i kawiarni. Uczniowie poznawali i
utrwalali wyrażenia leksykalne, uczyli się posługiwać polską i
brytyjską walutą, sporządzali listę zakupów, następnie
tworzyli i prezentowali tematyczne scenki dotyczące robienia zakupów
lub składania zamówienia w restauracji. Kolejnym etapem działań
było prezentowanie nabytych umiejętności wśród rówieśników
oraz kolegów z młodszych klas. Uczniowie klasy 5d i 7b
przedstawiali scenki , w zabawny, lecz jednocześnie realistyczny
sposób przybliżali kolegom nowe słownictwo i wyrażenia,
zachęcając do skorzystania z oferty planowanej kawiarenki
językowej. Doskonale sprawdziła się tu metoda uczenia przez
nauczanie, nabyte bowiem podczas ćwiczeń umiejętności znalazły
zastosowanie w praktyce, uczniowie swobodnie komunikowali się w
języku angielskim zamawiając dania i napoje podczas warsztatów.

Założeniem
kawiarenki językowej było nie tylko podnoszenie kompetencji
językowych uczniów, projekt zakładał także kształtowanie
wrażliwości jego uczestników na potrzeby drugiego człowieka.
Ważnym aspektem całego przedsięwzięcia była okazja do uczczenia
setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości w ramach
szkolnych obchodów Święta Niepodległości. W tym celu nawiązana
została współpraca z Fundacją Pamięci o Bohaterach Powstania
Warszawskiego, której działalność koncentruje się na niesieniu
pomocy uczestnikom walk o wolność stolicy podczas powstania
warszawskiego. Celem warsztatów był więc także udział
społeczności szkolnej w akcji charytatywnej na rzecz
potrzebujących podopiecznych fundacji, do której przekazano
dochód ze sprzedaży produktów i dań .

W czasie
poszczególnych etapów pracy nad projektem zaangażowani uczniowie
klas 5d, 6a i 6c doskonalili umiejętność współpracy
w grupie, kształtowali postawę odpowiedzialności za wykonanie
powierzonego zadania. Wspólnie ustalono propozycję menu,
sporządzono harmonogram zadań i grafik pracy kelnerów. Zadbano o
rozpowszechnienie informacji o projekcie wśród szkolnej
społeczności, udostępniono również grafik rezerwacji stolików,
który zapełnił się nazwiskami uczniów niemal natychmiast. Nie
zabrakło także profesjonalnej oprawy i dekoracji, bez której
kawiarenka nie miałaby odpowiedniej atmosfery. Przebrani w stroje
kelnerzy z gracją przyjmowali zamówienia od kolegów oraz
nauczycieli, którzy także mogli się napić soku , herbaty czy
posilić słodkim deserem..

Projekt
przyniósł uczestnikom wiele korzyści, zarówno tych konkretnych, w
postaci funduszy przekazanych na potrzeby seniorów- bohaterów walk
o wolność w powstaniu warszawskim, jak i mniej wymiernych,
takich, jak umiejętność niesienia pomocy potrzebującym czy
świetna współpraca, zaangażowanie, poczucie odpowiedzialności w
dążeniu do wspólnego celu . Równie istotne okazało się
praktyczne zastosowanie umiejętności językowych, przełamanie
dziecięcych oporów i barier w porozumiewaniu się językiem obcym.
Kawiarenka spotkała się z ogromnym zainteresowaniem zarówno ze
strony uczniów klas starszych jak i dopiero rozpoczynających swoją
przygodę z językiem angielskim. Tłumy gości na każdej przerwie
bardzo zaskoczyły i przerosły wszelkie oczekiwania organizatorów,
goście zaś wychodzili syci i zadowoleni, a wszyscy uczestnicy
bogatsi o nowe doświadczenie.

Bookmark the permalink.

Comments are closed